SZABLON PRACY DYPLOMOWEJ W WORDZIE ZAMIESZCZONY JEST NA DOLE STRONY
UWAGA!
W związku z przyjęciem wzorca redakcyjnego pracy dyplomowej przez Wydział, przedstawiony na dole strony wzorzec pracy proszę stosować tylko jako źródło dodatkowych informacji pomocnych w redagowaniu pracy i wszędzie tam, gdzie występują róznice w stosunku do wzorca wydziałowego stosować rozwiązania zaproponowane we wzorcu wydziałowym.
Oficjalny wzorzec dostępny jest na stronie wydziału w zakładce prawego menu FORMULARZE, w sekcji Dokumenty do obrony w spakowanym pliku dotyczącym studiów inżynierskich lub magisterskich.
(UWAGA! - wzorzec wydziałowy jest czasowo niedostępny - proszę korzystać z zamieszczonego na dole strony).
OPRAWA I WYDRUK
- Oprawa pracy powinna być miękka (ze względu na potrzebę małej objętości pracy w celach archiwizacji).
- Pracę należy drukować dwustronnie.
UKŁAD PRACY
- Praca musi mieć kartę tematu pracy wg wzoru z dziekanatu (PJK_W05_07 temat-pracy_inż.doc lub PJK_W05_08 temat-pracy_mgr.doc)- należy ją wypełnić i przedstawić do akceptacji promotorowi
- Na początku pracy należy umieścić spis treści
- W dalszej kolejności należy zamieścić Streszczenie pracy oraz oraz wykaz użytych skrótów i oznaczeń.
- Zwrócić szczególną uwagę na rozdział w którym podaje się cel pracy - należy w sposób jasny określić, co w pracy zostało zrobione i w jakim celu; ważne jest, aby z tego wynikało do jakiego wyniku dążono;
- Główne rozdziały (oznaczone nagłówkiem pierwszego poziomu) pisać od nowej strony;
- Tytuły rozdziałów pisać wielkimi literami (bold). Każdy rozdział zaczynać od nowej strony. Tytuły podrozdziałów małymi literami. Nie przekraczać trzech poziomów. Po tytułach nie stawiać kropek.
1. ROZDZIAŁ GÓWNY - NAGŁÓWEK 1 POZIOMU
1.1. Podrozdział - nagłówek 2 poziomu
1.1.1. Podrozdział - nagłówek 3 poziomu
1.1.2. Podrozdział - nagłówek 3 poziomu
1.2. Podrozdział - nagłówek 2 poziomu
- Każdy rozdział musi się kończyć jakimś wnioskiem (wnioskami) uzasadniającym potrzebę analizy określonego zagadnienia w następującym punkcie/rozdziale;
- Dbać o logiczny układ pracy. Kolejne rozdziały powinny wynikać z poprzednich i powinny do nich nawiązywać. W części „własnej” należy odnosić się do części literaturowej.
- Rozdział i podrozdziały pracy nie mogą zawierać wyłącznie tablic bądź rysunków, bez tekstu opisującego lub wyjaśniającego
- Na końcu pracy umieścić streszczenie (Summary) w j. angielskim oraz tytuł w języku angielskim
REDAKCJA TEKSTU ROZDZIAŁÓW
- Zalecane ustawienia strony:
wszystkie marginesy wynoszą 2,5 cm (+ margines na oprawę 0,5 cm z lewej strony), a wcięcie akapitu: 0,5 cm.
- Pracę należy pisać czcionką 11-punktową, Times New Roman CE, z odstępem między wierszami ustawionym na 14 pkt.,
- Akapity justować obustronnie (wyrównać do prawej i lewej).
- Używać 3 os. l. pojedynczej, np.: „autor opracował” lub formy bezosobowej, np.: „opracowano”; nie używać 1 os. l. pojedynczej, np.: „ja opracowałem”
- Używać formy dokonanej czasowników - praca jest świadectwem już zrealizowanej pracy badawczej a nie jej przyszłym planem lub dyskusją nad tym co można by było zrobić.
PODPISY
- Tytuł i podpisy pod rysunkami pisać bez kropek, wyrównać do środka
- Rysunki oraz wzory i wartości zaczerpnięte z literatury należy opatrzyć podaniem odnośnika do źródła
SKRÓTY
- Skróty pojawiające się po raz pierwszy w tekście należy wyjaśnić
- Przy większej liczbie stosowanych skrótów należy zamieścić spis skrótów i oznaczeń, jeśli pojawiają się jednorazowo - należy je wyjaśnić w miejscu pojawienia się
- Wykaz użytych skrótów i oznaczeń należy umieścić na początku pracy
SPIS LITERATURY I ODWOŁANIA DO NIEJ
- W tekście należy powoływać się na pozycje literatury, z których autor czerpie myśli, na podstawie których opracował rysunek itp. To odwołanie powinno być wszędzie tam gdzie może pojawić się wątpliwość co do poprawności przedstawianych poglądów, wartości, parametrów, informacji źródłowych - jeśli nie potrafimy czegoś dowieść, wykazać lub nie jest to wiedza oczywista to powinno być odwołanie do źródła przedstawianej w pracy wiedzy czy też poglądów.
Powołujemy się na numer danej pozycji w wykazie literatury oraz podajemy numer strony (zakres
stron) na których odpowiednie fragmenty cytowanej pracy są zamieszczone, np.:" ....tekst powołujący się [11, s.15]."
- W spisie literatury należy zastosować następującą konwencję:
[1] Nazwisko Imię: Tytuł. Wydawnictwo. Miasto, rok wydania.
Więcej na temat bibliografii załącznikowej: szerzej i w skrócie.