ZAWIESZENIA STEROWANE W SAMOCHODACH:
- komputerowa symulacja pracy zawieszeń sterowanych i ich wpływu na dynamikę samochodu,
- zawieszenia półaktywne - algorytmy sterowania - analiza i projektowanie,
- kryteria sterowania zawieszeniami w zakresie komfortu i bezpieczeństwa,
- zintegrowane sterowanie dynamiką samochodu,
DYNAMIKA UKŁADU NAPĘDOWEGO SAMOCHODU Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW:
- badania drogowe warunków pracy samochodu z automatyczną skrzynią biegów,
- stanowiskowa symulacja odtwarzająca warunki pracy ukłądu napędowego z automatyczną skrzynią biegów (projektowanie algorytmu sterowania symulacją i części wykonawczej stanowiska),
- komputerowa symulacja pracy stanowiska symulującego warunki pracy układu napędowego z automatyczną skrzynią biegów,
BADANIA EKSPERYMENTALNE I SYMULACYJNE DYNAMIKI SAMOCHODÓW:
- metody badań eksperymentalnych,
- procedury przetwarzania danych pomiarowych,
- implementacja modeli dynamiki pojazdów do badań symulacyjnych off-line w środowisku Matlab/Simulink,
- implementacja modeli dynamiki pojazdów do badań symulacyjnych w czasie rzeczywistym w środowisku Matlab/Simulink (symulacja ze sprzętowym sprzężeniem zwrotnym - HIL).
UKŁADY STEROWANIA DYNAMIKĄ SAMOCHODÓW:
- badania symulacyjne off-line pracy podstawowych algorytmów sterowania dynamiką samochodów,
- badania stanowiskowe pracy systemów sterowania dynamiką samochodów - symulacja stanowiskowa środowiska pracy dla sterownika systemu ABS (symulacja HIL).
MODELOWANIE ZUŻYCIA ENERGII I ŁADOWANIA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH:
- opracowanie modeli symulacyjnych mikro- i makroskopowych zapotrzebowania na energię dla celów napędowych i pozanapędowych samochodów elektrycznych,
- opracowanie modeli ładowania samochodów elektrycznych dla potrzeb planerów podrozy